17 Temmuz 2009 Cuma

VİŞNE ŞURUBU

Vişne reçeli ve vişne suyunu çok seven biriyim.Geçen gün annemle pazarda vişnelerin çıktığını da görünce dayanamayıp aldım.Eve gelince bayadan beri yapmak istediğim vişne şurubunu yapmak için kolları sıvadım.Ve çok lezzetli bir meyve suyu elde etmiş oldum.
MALZEMELER:
2 kg vişne
1 kg'a yakın şeker
üzerini örtecek kadar su
YAPILIŞI:Vişnelerin saplarını ayıklayıp zedelemeden güzelce yıkayalım.ister çekirdeklerini çıkarıp;isterçekirdeklerini çıkarmadan üzerini örtecek kadar su ekleyip orta ateşte vişneleri haşlayalım.Ben çekirdeklerini çıkarmadım ama çekirdeklerini çıkarsaydım işim daha kolay olacaktı.Sonra haşlayıp soğuttugumuz vişneleri süzgeçten geçirelim.Çekirdekleri çıkardıysanız blendır kullanabilirsiniz.Süzgeçten geçirdiğimiz vişne suyunu yeniden tencereye alıp bir kiloya yakın şeker ekleyip kaynatalım.Uzun süre saklayacaksak ocaktan indirmeden önce biraz limon tuzu ekleyip 5 dk kadar kaynatıp ocağın altını kapatalım.Soğuyunca şişeleyelim.Vişne şurubumuz hazır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder